5 Şubat 2012 Pazar

3-F2LİLER II.DÖNEME YARIN BAŞLIYORUZ.


Ders: Türkçe
5.Tema: Dünya’mız ve Uzay
Metnin Adı: Dört Mevsim
Türü: Bilgilendirici
1.DERS:
Hazırlık Çalışmaları:
1.Öğrencilerden tema sonundaki performans görevi verilebilir.
2.Sınıfa boş bir hava grafiği getirilir.
3.Dört mevsimle ilgili görseller hazır edilir.
4.Mevsimler rontunun şarkısı dinletilir. Rol dağıtımı yapılır. Renklere uygun giysi, şapka, kurdela vs.hazırlamaları istenir. Son derste rontlarını sergilemeleri sağlanabilir.
5.Gazete ve dergilerden mevsimlerle ilgili haberleri getirmeleri istenir.
6.Mevsimler ve özelliğini anlatan şiirler araştırmaları istenir.
Sınıf İçi Zihinsel Hazırlık:
1.Gece, gündüz ve mevsimler adlı slayt izletilerek ön bilgiler verilir ve dikkat çekilir.
2.Hangi mevsimde olduğumuz ve bundan sonra gelecek mevsimlerin adlarını söylemeleri istenir.
3.Anahtar kelimeler(dünya, güneş ve mevsim) tahtaya yazılarak gazete haberi yazmaları için 1.etkinliği yapmaları istenir.
2.DERS:
1.1.etkinlikte yazdıkları cümleler sınıfa okutulur. Koyu renkle yazılan alt başlıkların önemli vurgular olduğu belirtilir.
2. Metindeki görseller incelenir. Metin öğretmen tarafından okunur. Dinlerken 2. Etkinliği yapmaları sağlanır.
3.Öğrencilerin sessiz ve sesli okumaları sağlanır. Anlamanı bilmedikleri kelimelerin altlarını çizmeleri istenir. Bu kelimelerle ilgili sözlük çalışması yapılabilir.
3.DERS:
Aşağıdaki sorular defterlerine yazdırılır. Cevaplatılır.
1.Dünya Güneş’in etrafını ne kadar sürede dolaşıyor?
2.Yıl ne zaman başlıyor, ne zaman bitiyor?
3.Ekinler hangi mevsimde hasat ediliyor?
4.Yılın en sıcak ve en soğuk mevsimi hangileridir?
5.Sonbaharın en önemli özelliği nedir?
6.Kış mevsiminde doğa niçin sessizdir?
Ders süresine göre metnin sesli okuması yaptırılır.

4.DERS:
Bir düşünceyi ya da görüşü detsekleyen ve açıklayan kelimelerle (Hatta, yani, doğrusu, açıkçası, başka bir deyişle, açıkçası, benim de düşündüğüm gibi)ilgili çalışma yapmak için 3. Etkinlik yaptırlır.
Defterlere ek çalışma yaptırılabilir.
Yani kuraklık kadar fazla su da doğaya zarar verir.
Yazın hava çok sıcaktır. Hatta yılın en sıcak mevsimidir.
5.DERS:
Türemiş kelime çalışması yapmak için yıllık ve bereketli kelimelerinin ekleri sorulur.
Defterlerine; güneş, mevsim, uyku, yaz, kış kelimeleri yazılarak yapım ekleri getirerek yeni kelimeler türetmeleri istenir.
İlkbahar ve sonbahar kelimelerinin birleşik kelime olduğu belirtilir. Birleşik kelimelere örnekler vermeleri istenir. Defterlerine yazdırılır.
Ek çalışma yapılır.
6.DERS:
Bir yılda dört mevsim, on iki ay olduğu,mevsimlerin nasıl oluştuğunu, özelliklerinin neler olduğunu, hangi ayların hangi mevsime ait olduğu hatırlatmak amacıyla mevsimler adlı slayt izletilirken defterlere de bu bilgiler yazdırılır.

7.DERS:
Sınıftaki mevsim şeridi incelenir. Mevsimlerin değişmesi evimizdeki yaşamı nasıl etkilediği tartışılır ve ardından 4. etkinlik yaptırılır. Çalışmalar sınıfa okunur.
Süreye göre mevsimlerle ilgili akrostiş çalışması yaptırılabilir.
8.DERS:
‘’Hangi mevsimde yaşamak isterdiniz? ‘’adlı öykü, şiir ya da masal yazmaları istenir. Sınıfa sunmaları sağlanır.
9.DERS:
5. etkinlik yaptırılır. Hava durumunu sunan spikeri canlandırmaları istenir.
6.etkinlik yaptırılır.
10.DERS:
 ‘’Mevsimlerin değişmediği, hep aynı mevsimin olduğu bir ülkede yaşam nasıl olurdu?’’ sorusu defterlerine yazdırılır.Duygu,düşünce ve hayellerini defterlerine yazmaları istenir.
Mevsimler adlı ront şarkısı eşliğinde sınıfa sunulur.
11.DERS: Serbest okuma  yapılır.
2.dönemimiz hayırlı olsun.