Ders: Türkçe
5.Tema: Dünya’mız ve Uzay
Metnin Adı: Dört Mevsim
Türü: Bilgilendirici
1.DERS:
Hazırlık Çalışmaları:
1.Öğrencilerden tema sonundaki
performans görevi verilebilir.
2.Sınıfa boş bir hava grafiği
getirilir.
3.Dört mevsimle ilgili
görseller hazır edilir.
4.Mevsimler rontunun şarkısı
dinletilir. Rol dağıtımı yapılır. Renklere uygun giysi, şapka, kurdela
vs.hazırlamaları istenir. Son derste rontlarını sergilemeleri sağlanabilir.
5.Gazete ve dergilerden
mevsimlerle ilgili haberleri getirmeleri istenir.
6.Mevsimler ve özelliğini
anlatan şiirler araştırmaları istenir.
Sınıf İçi Zihinsel Hazırlık:
1.Gece, gündüz ve mevsimler
adlı slayt
izletilerek ön bilgiler verilir ve dikkat çekilir.
2.Hangi mevsimde olduğumuz ve
bundan sonra gelecek mevsimlerin adlarını söylemeleri istenir.
3.Anahtar kelimeler(dünya,
güneş ve mevsim) tahtaya yazılarak gazete haberi yazmaları için 1.etkinliği yapmaları
istenir.
2.DERS:
1.1.etkinlikte yazdıkları
cümleler sınıfa okutulur. Koyu renkle yazılan alt başlıkların önemli vurgular
olduğu belirtilir.
2. Metindeki görseller
incelenir. Metin öğretmen tarafından okunur. Dinlerken 2. Etkinliği yapmaları sağlanır.
3.Öğrencilerin sessiz ve sesli okumaları sağlanır. Anlamanı bilmedikleri
kelimelerin altlarını çizmeleri istenir. Bu kelimelerle ilgili sözlük çalışması
yapılabilir.
3.DERS:
Aşağıdaki sorular
defterlerine yazdırılır. Cevaplatılır.
1.Dünya Güneş’in etrafını ne kadar sürede dolaşıyor?
2.Yıl ne zaman başlıyor, ne zaman bitiyor?
3.Ekinler hangi mevsimde hasat ediliyor?
4.Yılın en sıcak ve en soğuk mevsimi hangileridir?
5.Sonbaharın en önemli özelliği nedir?
6.Kış mevsiminde doğa niçin sessizdir?
Ders süresine göre
metnin sesli okuması yaptırılır.
4.DERS:
Bir düşünceyi ya da görüşü detsekleyen ve açıklayan
kelimelerle (Hatta, yani, doğrusu, açıkçası, başka bir deyişle, açıkçası, benim
de düşündüğüm gibi)ilgili çalışma yapmak için 3. Etkinlik yaptırlır.
Defterlere ek çalışma yaptırılabilir.
Yani
kuraklık kadar fazla su da doğaya zarar verir.
Yazın hava çok sıcaktır. Hatta yılın en sıcak mevsimidir.
5.DERS:
Türemiş kelime çalışması yapmak için yıllık ve bereketli
kelimelerinin ekleri sorulur.
Defterlerine; güneş, mevsim, uyku, yaz, kış kelimeleri
yazılarak yapım ekleri getirerek yeni kelimeler türetmeleri istenir.
İlkbahar ve sonbahar kelimelerinin birleşik kelime olduğu
belirtilir. Birleşik kelimelere örnekler vermeleri istenir. Defterlerine
yazdırılır.
Ek çalışma yapılır.
6.DERS:
Bir yılda dört mevsim, on iki ay olduğu,mevsimlerin nasıl
oluştuğunu, özelliklerinin neler olduğunu, hangi ayların hangi mevsime ait
olduğu hatırlatmak amacıyla mevsimler adlı slayt izletilirken defterlere de bu bilgiler
yazdırılır.
7.DERS:
Sınıftaki mevsim şeridi incelenir. Mevsimlerin değişmesi
evimizdeki yaşamı nasıl etkilediği tartışılır ve ardından 4. etkinlik yaptırılır.
Çalışmalar sınıfa okunur.
Süreye göre mevsimlerle ilgili akrostiş çalışması
yaptırılabilir.
8.DERS:
‘’Hangi mevsimde yaşamak isterdiniz? ‘’adlı öykü, şiir ya
da masal yazmaları istenir. Sınıfa sunmaları sağlanır.
9.DERS:
5. etkinlik
yaptırılır. Hava durumunu sunan spikeri canlandırmaları istenir.
6.etkinlik
yaptırılır.
10.DERS:
‘’Mevsimlerin
değişmediği, hep aynı mevsimin olduğu bir ülkede yaşam nasıl olurdu?’’ sorusu
defterlerine yazdırılır.Duygu,düşünce ve hayellerini defterlerine yazmaları
istenir.
Mevsimler adlı ront şarkısı eşliğinde sınıfa sunulur.
11.DERS:
Serbest okuma yapılır.
2.dönemimiz hayırlı olsun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder