15 Ocak 2012 Pazar

OKULUMUZUN TARİHÇESİ


                Tarihçe:
     Yönetim bakımından, ( Küçükçekmece ilçe statüsüne girmeden önce Bakırköy İlçesine bağlı iken) okulumuz İstanbul İli, Bakırköy İlçesi, Küçükçekmece Köyü, Cennet Mahallesi olarak adresi geçmekte idi. Okulun batısında Küçükçekmece Anadolu Lisesi ve Cennet Mahallesi mezarlığı bulunmaktadır.
     Okulumuzun tarihi Küçükçekmece Köyü’nün geçmişi ile ilgilidir. Köyümüzün adı hakkında çeşitli söylentiler vardır. Küçükçekmece’nin merkezinde köprü yapılmadan önce, gölün ayağı üzerinde “çekme” adı verilen ve karşıdan karşıya geçmeye yarayan sallar varmış. Taşıma bu şekilde yapılırmış. Daha sonra küçüklükleri ile bu adı alan sallar göl ve köyün adı olarak kalmıştır.
     İkinci bir söylentiye göre ,eskiden Küçükçekmece ve gölün çevresinde sürekli çökme olduğundan,buralara “çökme” deniliyormuş. Küçükçekmece adının da buradan geldiği söylenilmektedir.
     Küçükçekmece köyünde 1923 yılında, Fatih Mahallesinde bulunmakta olan bir kiliseyi kullanmak suretiyle “Eski Türkçe” yazı şekli ile 3(üç) sınıflı bir ilkokul açılmıştır. Açılan bu okul 1928 yılında “Yeni Türk Alfabesinde kullanılan harflerle” yeni öğretime geçmiştir.
     1939 yılında Küçükçekmece Köyü’nde bulunan halk tarafından 3(üç) derslikli yeni bir okul yapılmıştır, eğitim-öğretime bu yeni yapılan okulda başlanmıştır. Zamanla bu yapılmış olan okul da yerleşime açık olan ve her geçen gün göç alarak nüfusu hızla artan Küçükçekmece Köyü’ne yetersiz gelmeye başlayınca, 1960 yılında Cennet Mahallesi’ne, 1961 yılında Kanarya Mahallesi’ne birer okul yapılmış ve eğitim-öğretime açılmıştır. 1960 yılında yapılan Cennet Mahallesi’ndeki okul bizim okulumuzdur. O zamanlarda okul binaları baraka şeklinde olduğundan eğitim-öğretim baraka dersliklerde sürdürülmekteymiş. Bu baraka okulunda eğitim- öğretim 3(üç) yıl sürmüş. Daha sonra 17 Nisan 1963 yılında şimdiki okul bahçesinde bulunan binaya taşınılmış ve eğitim-öğretim burada sürdürülmüştür. Okul binasının bulunduğu arsa Mustafa PARS tarafından hibe edilmiştir. Okulumuz açıldığında Cennet Mahallesi,Yeni Mahalle,Cumhuriyet Mahallesi, Yeşilova Mahallesi,Sultanmurat Mahallesi ile Sefaköy ve Basınköy’den öğrenciler gelmekteymiş. Bu mahallelere yerleşenler çoğaldıkça her mahalleye okul yapılmış ve açılmış ancak okulumuzun mevcudu sürekli artmaya devam etmiştir. Bu nedenle büyük binaya ek olarak okul bahçesinde Selim PARS’ın bağışladığı arsa üzerine 1975 yılında yeni bir bina yapılmış ve 13 Eylül 1976 yılında bu bina da eğitim-öğretime açılmıştır. Sürekli artan göç ve nüfus artışı nedeniyle bu iki bina da yetersiz kalınca yine okul bahçesi içerisinde 1998 yılında yeni 31 derslikli okul inşaatı başlamış ve bu bina da tamamlanarak 11 Eylül 2000 tarihinde eğitim öğretime açılmıştır.
     1960 ve 1976 yılında yapılan binalar için 2010 yılında yıkım kararı çıkmış ve Mart-2011’de yıkılarak bugünlerde eğitim-öğretime açmayı planladığımız  modern ve sağlam binamız yapılmıştır.
     Şu an okulumuz Cennet Mahallesinin tamamına, Cumhuriyet Mahallesi, Yeni Mahalle ve Yeşilova Mahallelerinin bir bölümüne hizmet vermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder