17 Ocak 2012 Salı

TATİL ÖDEVİ YETMEDİ DİYENLERE TATİL PROJELERİMİZ

     3-F SINIFI PROJE GÖREVLERİ

     Aşağıda Türkçe ,Matematik ve Hayat Bilgisi derslerine ait birer proje görevi bulunmaktadır.Bunlardan en az bir tanesini yapmanız gerekmektedir. İsteyen öğrenci hepsini yapabilir. Puanlama anahtarları aşağıdadır. Puanlama ona uygun yapılacaktır.
       
    Türkçe Proje:  “İçerisinde dayanışma, sevgi, arkadaş kelimelerinin geçtiği  bir hikaye yazılarak ,hikaye kitabı oluşturulması”   Ödevin süresi: 20/01/2012-  20/02/2012
 Dereceli Puanlama Anahtarı
Değerlendirme
Ölçütleri
Çok iyi
4
Iyi
 3
Orta
 2
Çalışma tekrarlama 1
     Hikaye kitabının kapağının oluşturulması




    Hikayede “dayanışma,sevgi ve arkadaş” kelimelerinin olması ve hikaye yazımının doğruluğu




    Hikayeye uygun resimlerin çizilmesi




   Yazım kurallarının uygulanması




   Temizlik ve düzen





    Matematik Proje:    Geometri tahtası oluşturulması. 
    Ödevin süresi: 20/01/2012-  20/02/2012

 Ödevin yapılışı: Kenarları düzgün bir tahtanın üzerine enine ve boyuna eşit aralıklarla (Her aralık 5cm olabilir) 6 şarlı sıralar halinde  5 sıra olacak şekilde 30 tane çivi  eşit boylarda çakılacak.Paket lastikleri ile geometrik  şekiller gösterilecek.
Dereceli Puanlama Anahtarı
Değerlendirme
Ölçütleri
Çok iyi
4
Iyi
 3
Orta
 2
Çalışma tekrarlama 1
Temizlik ve düzen




      Çivi aralıklarının eşit olması




      Çivi boylarının eşit olması




     Geometri tahtası üzerinde geometrik şekillerin gösterilmesi




Ödevin tamamlanması




 
      Hayat Bilgisi Proje:  Türkiye haritasında, bölgeleri belirten  bir yapboz hazırlar
      Ödevin süresi: 20/01/2012-  20/02/2012
      Ödevin Yapılışı: Yapboz yapmak için mukavva kağıdı kullanılacak, bölgeler ayrı  ayrı çizilip sadece bölge adı yazılacak, iller gösterilmeyecek .Her bölge farklı açık renklere boyanacak, Türkiye haritası çizilerek ,  yapbozlar yerlerine yerleştirilecek
   
Dereceli Puanlama Anahtarı
Değerlendirme
Ölçütleri
Çok iyi
4
Iyi
 3
Orta
 2
Çalışma tekrarlama 1
 Türkiye haritasının çiziminin doğruluğu




 Bölgelerin çiziminin doğruluğu




 Bölge  adlarının doğru yazılması




 Her bölgenin farklı renklere boyanması




 Yapbozun doğruluğu  ve düzen




  

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Başarıya giden yolda ilk adım, kendinize açık bir hedef belirlemek.
Öğrenmeye karşı istekli ve öğrenme için gerekli yeteneklere sahip olma, öğrenmede başarıyı etkileyen en önemli etmenlerdir. Ancak, bazı yetenekli öğrenciler yeterince çaba gösterdikleri halde bekledikleri verimi alamamaktan yakınır. Bu durum genellikle çalışma yöntemlerini kazanamamış olmaktan ileri gelir. Verimli ders çalışma ve etkin öğrenmenin en temel koşulu bu konuda istekli ve kararlı olmaktır. İsteklilik ve kararlılık, çalışma davranışlarınızı olumlu etkileyerek, verimli ders çalışmanızı ve etkin öğrenmenizi sağlayacaktır.

İkinci olarak yapmanız gereken; kendi koşullarınıza göre bir çalışma sistematiği geliştirmek ve sistemli ders çalışma alışkanlıklarını kazanmaktır.
                           VERİMLİ DERS PROGRAMI NASIL OLUŞTURULUR?
  • Ayları gösteren takvim edinmelisiniz.
  • Ders çalışmaya ayırmayacağınız günleri (tatil, bayram vs.) işaretlemelisiniz
  • Kendinizi bir hafta gözlemlemeli, en çok hangi zamanlarda verimli ders çalıştığınızı saptamalısınız.
                        Günlük program yaparken şu noktalara dikkat etmelisiniz:

  • Uykudan uyanış saati
  • Kahvaltının bitiş saati
  • Okul ya da dershaneye gidiş geliş saatleri
  • Yolda geçen süre
  • Yemek için verilen aralar
  • Çalışma için ayırdığınız süreler (başlama ve bitiş saatleri)
  • Dinlenme, eğlenme, TV seyretme gibi uğraşlar için saptanan zamanlar
  • Tekrarlar için ayrılan zamanlar
  • Ev ödevlerine ayrılan zaman
  • Uykuda geçen süre

                       Planlı çalışma:
 Hangi dersi ne kadar ve ne zaman çalışabileceğinizi, zamanı en verimli şekilde nasıl kullanacağınızı belirlemektir.
En kullanışlı çalışma planı, haftalık çalışma planıdır. Bu planı yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli unsur, ders çalışmanızı engelleyecek etkenlerin en az olduğu saatleri saptamaktır
ATATÜRK

1881 yılında Selanik’te doğdu.
Annesinin adı, Zübeyde Hanım
Babasının adı, Ali Rıza Bey’dir.
Kız kardeşinin adı, Makbule
Eşi’nin adı Latife Hanım’dır.
Kurtuluş Savaşı’nı başlatarak yurdumuzdan düşmanları temizledi.

Okuduğu Okullar
·         Mahalle Mektebi
·         Şemsi Efendi İlkokul
·         Askeri Ortaokul,
·         Askeri Lise
·         Harp Akdemisi
Okullar bitince KURMAY YÜZBAŞI olarak Osmanlı Devleti’nin ordusuna katıldı.

Kurmay :Diğer subaylara göre daha fazla eğitim görmüş ve karmaşık savaş tekniklerini  bilen  subaylara denir.

Yaptığı Yenilikler 
·         Padişahlığı kaldırarak Cumhuriyeti ilan etti.
·         Çarşaf, şalvar gibi kıyafetleri değiştirdi.
·         Standart olmayan ölçüler, değiştirdi.
·         Kadınlara seçme ve seçilme hakkı verdi.
·         Mahkemeleri kuruldu.
·         Arap harfleri yerine şimdi kullandığımız harfler getirildi.
·         Fes,kavuk gibi başlıklar değiştirilerek şapka getirildi.
·         Soyadı Kanununu çıkararak herkesin bir soyadı almasını sağladı.
·         Türk Dil Kurumunu kurarak dilimizin korunmasını sağladı.


       Osmanlı İmparatorluğu çok güçlü bir imparatorluktu. Padişahlıkla yönetiliyordu.Son dönemlerinde iyi yönetilemediği için  gücünü kaybetti. O sıralarda tüm dünyada bir savaş başladı. Bu savaş 1. Dünya Savaşı idi.(1914) biz bu savaşa Almanya ile birlikte katılmak zorunda kaldık. Savaşı kaybettik. Düşmanlarımız bizimle bir antlaşma imzaladı.Bu antlaşmanın adı Mondros Ateşkes Antlaşması idi.Bu antlaşma bizim için çok kötü bir antlaşmaydı. Düşmanlar bu antlaşmayla bizim silahlarımızı alıp ,askerlerimizi dağıtıp ülkemizin büyük bir kısmını bizden almak istiyorlardı.

Mustafa Kemal ATATÜRK buna izin vermedi.

    19 Mayıs 1919 da Bandırma Vapuruna binerek Samsun’a geldi ve Kurtuluş Savaşını başlattı. Kurtuluş Savaşını planlamak için Erzurum ,Sivas ve Amasya da toplantılar yaptı. Bütün Türk halkı Mustafa Kemal’e destek verdi. Ülkenin yönetilmesi için 23 Nisan 1920’de TBMM’ni açtı.

Kurtuluş Savaşı kazanıldı.
29 Ekim 1923’te Cumhuriyeti ilan ederek padişahlığa son verdi. Yeni Türkiye Cumhuriyeti Devletini kurdu.

Kurduğu cumhuriyeti gençlere emanet etti.

YARIYIL İÇİN ÇALIŞMAK İSTEYENLERE EK ÇALIŞMALARIMIZ7

Aşağıdaki deyimleri eşleştiriniz.
1-Acemi  çaylak
Bir  konuyu  kesin  olarak  çok  iyi  bilmek.

2-Adı  gibi  bilmek
Bir  işi  bitirmek  için  büyük  sıkıntılara  ve  tehlikelere  katlanmak.

3-Ağız  açmamak
İnsanda  yaşama  sevincini  artırmak.

4-Bağrına  basmak
Gereksiz  yere  konuşup  zaman  geçirmek.

5-Burnundan  solumak
Çok  fazla  sinirlenip  öfkelenmek.

6-Cana  can  katmak
Bir  olaya,  bir  duruma  çok  sevinmek.

7-Canını  dişine  takmak
Hiçbir  şey  konuşmamak.

8-Çene  çalmak
Yaşadığı  olaydan  iyi  bir  ders  almak.

9-Dilinde  tüy  bitmek
Birisini  koruması  altına  alıp  ona  sevgi  ve  şefkat  göstermek.

10-Etekleri  zil  çalmak
Deneyimsiz,  beceriksiz.

11-Kulağına  küpe  olsun
Bir  konuda,  bir  sözü  tekrar  tekrar  söylemekten  bıkmak.

YARIYIL İÇİN ÇALIŞMAK İSTEYENLERE EK ÇALIŞMALARIMIZ6

Pusula -   temel -   kuzey -   mavi -   doğal afet -   vatan -   sularla -   -yeşil -   doğudan -   vatandaş -   kullanım -   batıdan -   kuzey

1-    Dünyanın dörtte üçü............................................kaplıdır.
2-    Güneş............................doğar , ............................. batar.
3-    Yön bulmak için .................................dan faydalana biliriz.
4-    Can yada mal kaybına neden  olan olaylara....................................denir.
5-    Giyinme , beslenme , barınma...............................................ihtiyaçlarımızdandır.
6-     ................................ışık trafikte geç anlamına gelir.
7-    Haritada.........................renk   suları gösterir
8-    Eşyaların ömrü...................................şekline bağlıdır.
9-    Bir milletin üzerinde yaşadığı sınırları belli  toprak parçasına........................denir ,
       bu topraklar üzerinde       yaşayan kişilere............................denir.
10- Pusulanın renkli ucu her zaman ................................ yönünü gösterir.


DOĞRU- YANLIŞ

Aşağıdaki ifadelerden doğru olanlarının başına ( D) , yanlış olanlarının başına
(Y) yazınız.
(   )  Aile içinde kararların hep beraber alınması o ailenin demokratik bir aile
olduğunu gösterir.
(   )  Kutup yıldızı güneyi gösterir.
(   )  Doğal afetlerin zararlarından önlem alarak korunabiliriz.
(   )  Ülkemiz 7 coğrafi bölgesi ile bölünmez bir bütündür.
(   )  Öfkelendiğimizde birine öfkeyle karşılık vermeliyiz.
(   )  En pahalı satılan mal  har zaman en kaliteli olandır.
(   )  Kazaları engellemek için trafik kurallarına uymalıyız.
(   )  Yaz tatili bayramlarımızdandır.
(   )  Vergi vermek, askerlik yapmak ,kanunlara uymak vatandaş olarak sorumluluğumuzdur.
(   )  Karadeniz, yurdumuzun güneyindedir.

* Sineklerin beş gözü vardır.

YARIYIL İÇİN ÇALIŞMAK İSTEYENLERE EK ÇALIŞMALARIMIZ5

Aşağıdaki roma rakamları işlemlerini yapınız.

XI=……………..       VI=……………….    XIV=…………     III=………………     XXIV=…………….  IX=………………..

XX=……………..       XVI=……………     XI=……………    VII=……………       XIV=……………  X IX=………………

IV=……………..       XVII=…………       XIV=…………   XXVIII=………….  XXV=……………..    X=………………..

16=………………       21=……………        8=……………….      11=………………      4=……………….    13=……………….

10=………………       25=……………        18=……………….    15=………………      27=……………    30=……………….

Aşağıdaki doğal sayıların karşılarına tek mi yoksa çift mi olduklarını yazınız.
517…………     203…………   517…………   203…………   150…………        111    …………
206…………    120…………   118…………    555…………   89………… 63    …………
437…………    32…………     181…………     59…………   155…………         112    …………

Aşağıdaki doğal sayıları en yakın onluğa yuvarlayınız.
152………       204………       152………     204………    74…………     66…………
725………      56………         199………     300………    307……….    198………..
102………       182………        356………     77………      14…………      28…………
75………        156………         99………      30………      437……….    18………..

Aşağıda  sayıların basamak değerlerini tabloda belirtilen yerlere yazınız
Sayı
Yüzler Basamağı
Onlar Basamağı
Birler Basamağı
217



45



104



540



777



351



505



171



90



612