17 Ocak 2012 Salı

OKUYAN BİR TÜRKİYE İÇİN NE YAPMALIYIZ?

ANNE VE BABALAR NE YAPMALI?   1. Siz okursanız çocuğunuz da okur. Beraber kitap okuma saatleri ayarlayın. Okuduğunuz kitapların ilgi çeken bölümlerini çocuğunuzla paylaşın. Onun da size anlatmasını isteyin… 

2.   Evin bir köşesinde kitaplığın olmasını sağlayın. Çocuğunuzun kendi kitaplarını bu kitaplığa koymasına izin verin. Hatta mümkünse kendine ait bir kitaplığının olması için imkân yaratın. 

3. Kitapçıya gidip istediği bir kitabı alması için onu destekleyin. 

 4.  Aldığınız kitaplar yaşına uygun olmalı. Onu bu konuda yönlendirin. Çocukluğunuzda okuduğunuz kitapları ona coşkuyla anlatın. 

 5.  Kitap okuduğu her an için ona güzel sözler söyleyin ve her yerde, her ortamda bu davranışından gururla bahsedin. Çünkü okuyorsa; bunu hak ediyordur. 


HER YAŞIN KİTABI AYRI 

6-7 YAŞ: (1. SINIF) 
Kitabın ana fikri, konunun bir mesajı olmalı, metin uzun olmamalı.
Bu yaş çocukları, doğa, hayvan ve diğer çocukların da içinde yer aldığı bol resimli kısa öykülerden zevk duyarlar. 
Bu dönem, bir çocuğun okumaya olan ilgisini kamçılamak için en uygun dönemdir. 

8 YAŞ: (2. SINIF) 
Konular doğa, insan yaşamı olabilir.
Gezi, serüven, coğrafya, ilk çağlara ait öyküler, okuma konusundaki en belirgin ilgi alanlarını oluşturur. 

9-10 YAŞ: (3. VE 4. SINIF) 
Cinsiyet farklılaşması belirginleşmeye başlar. 
Bu nedenle öykülerde yeni sözcükler yer almaya başlamalı. 
Giriş, gelişme, sonuç bölümlerine önem verilmeli. 

11-12 YAŞ: ( 5. SINIF) 
Erkekler bilim ve buluşlara, kızlar okul ve aile yaşamını içeren konuların yanında aşk öykülerine ilgi duymaya başlarlar. 
Alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder