9 Ocak 2012 Pazartesi

MATEMATİK TATİL ÇALIŞMASI (OLSA MI ACABA?) NE DERSİNİZ? (!.1.!)

ÖDEV AÇIKLAMASI:Her gün  için 10 tane problemi, problem defterine yazıp çözeceksin.Sonunda doğru cevabını verdim ama nasıl çözeceğine ve hangi işlemi yapacağına sen karar vereceksin. İşlemini defterine yapacak ve ona bakarak cevabını kontrol edeceksin.Sonucu bulamamışsan çözmeye devam edeceksin.Her gün benim verdiğim başlığa göre yeni başlık atıp düzenli olarak ödevini yapacaksın.Tatil dönüşte defterleri toplayarak tek tek kontrol edeceğim.Her soruya 1 puan vereceğim.Hepsi doğru olursa 100 puan senindir.
22 OCAK PROBLEMLERİM
1)390 balonu olan bir baloncu 345 balon daha alırsa kaç balonu olur? ( cevap:735)

2)Bir trende 45 bayan yolcu, bayanlardan 12 fazla erkek yolcu varsa toplam kaç yolcu vardır? (Cevap:102)

3)Kumbaramda 50 TL biriktirmiştim. Annem 25 TL ,babam 20 TL daha verdi kaç TL param oldu? (Cevap:95TL)

4)Okulum ile evimin arası 280 adımdır.Okula gittim ama defterlerimden birini unuttuğum için eve hemen geri döndüm.Sonra tekrar okula gittim.Kaç adım yürümüş oldum? (cevap:840)

5) Can 27 yaşındadır.Annesi  ondan 25 yaş büyüktür.Babası ise annesinden 5 yaş büyüktür.Baba kaç yaşındadır? (Cevap:57)

6) Bir çiftlikte 12 inek, 15 ördek, ineklerle ördeklerin toplamı kadar da koyun vardır. Çiftlikte kaç hayvan vardır? (Cevap:54)

7) 2 deste kalemim vardı. 14 tane de annem getirdi.Kaç kalemim oldu? (cevap:34)

8) 216 sayfalık bir kitap bitirdim. Sonraki okuduğum kitap ise 345 sayfaydı.Toplam kaç sayfa kitap okudum?
( Cevap:561)

9)Arkadaşım 245 sayfalık kitap okudu. Ben ise onun okuduğundan 134 sayfa daha fazla kitap okudum.İkimiz toplam kaç sayfa okumuş olduk? (Cevap:624)

10) Büyük bir bidonu Neşe 126 bardak ,Selim 142 bardak, Servet 108 bardak su taşıyarak doldurdular.Bu bidon kaç bardak su almıştır? (Cevap:376)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder